Ugrás a fő tartalomhoz

Adminisztrátorok

Adminisztrátorok listázása

A rendszerben alapértelmezetten kétféle admin szerepkör létezik: adminisztrátor és felhasználó.

Adminisztrátor: olyan felhasználó, aki teljes hozzáféréssel rendelkezik az admin felülethez, be tud lépni, beállításokat módosíthat, és másokat is kezelhet a rendszerben. Felhasználó: csak egy adat a rendszerben, nem tud belépni az admin felületre, és nincs semmilyen jogosultsága a rendszer irányítására. További szerepkörök létrehozásához fejlesztői beavatkozás szükséges.

Tehát az adminisztrátorok azok a felhasználók, akik hozzáférnek az adminisztrációs felülethez. Az Adminisztrátorok menüpontra kattintva megtekinthetjük az adminisztrátorok listáját. A listában láthatjuk az adminisztrátor felhasználónevét és szerepkörét. A műveletek oszlopban található gombok segítségével szerkeszthetjük vagy törölhetjük az adott felhasználót.

Adminisztrátor létrehozása

A listában található Felhasználó létrehozása gomb segítségével hozhatunk létre új felhasználót. A gombra kattintva megjelenik a létrehozása adatlap, ahol meg kell adnunk az új felhasználó felhasználónevét, jelszavát és szerepkörét. A jelszónak legalább 7 karaktert kell tartalmaznia. Amennyiben egy adminisztrátor elfelejti a jelszavát, itt adhatunk meg neki újat. Alapértelmezetten az adminisztrátor és a felhasználó szerepkörök közül választhatunk.

Egyedi igények esetén több szerepkör is megjelenhet itt, mint például marketing vagy termékmenedzser. A jogosultságoknak megfelelően csak azon menüpontok érhetőek el, amelyeket a webáruház tulajdonos kíván megjeleníteni az egyes szerepköröknek.

Adminisztrátor szerkesztése és törlése

Az adminisztrátorok a listában található műveletek oszlop alatt található szerkesztés gombbal szerkeszthetőek, illetve a törlés gombbal törölhetőek egyesével. Amennyiben az összes adminisztrátort kitörlünk, a webhely üzemeltető segít visszaállítani egyet.