Ugrás a fő tartalomhoz

B2B Intézmények

B2B Intézményekről általánosan

A webáruházak számára a B2B intézmények jelentős értéket képviselnek, mivel ezek az intézmények speciális igényeket és nagy volumenű megrendeléseket hozhatnak. Egy jól megtervezett B2B modul lehetővé teszi a webáruház számára, hogy személyre szabott, célzott szolgáltatásokat nyújtson ezeknek az üzleti partnereknek, akár komplex árazási struktúrákkal, különleges termékkínálattal, és testreszabott szolgáltatásokkal.

A B2B intézmények listázása

A B2B intézmények menüpontra kattintva egy táblázat jelenik meg, amely tartalmazza az összes regisztrált B2B intézményt a következő információkkal: külső azonosító, cégnév, adószám, cégjegyzékszám, és az intézmény típusa, műveletek (megtekintés). A B2B intézmények a webáruházhoz kötött vállalatirányítási rendszerből érkeznek meg, adataik csak megtekinthetők a shop felületén, és nem szerkeszthetők.

A B2B intézmények adatai

A megtekintés gombra kattintval az Adatok tabra érkezünk, ahol az alábbi információkat látjuk: Típus, Cégnév, Adószám, Cégjegyzékszám, Hitelkeret, Lejárt tartozás, Elhasznált hitelkeret. A Számlák tabon lehetőség van az adott intézményhez kapcsolódó számlák megtekintésére és letöltésére. A Rendelések tab segítségével nyomon követhetőek a múltbeli és aktuális rendelések, míg a Címadatok tabon a szállítási és számlázási címek tekinthetőek meg.

B2B partnerek és felhasználók létrehozása

A B2B intézményi kapcsolat létrehozása a B2B regisztrációs űrlapon indul, amely a felhasználói felületen érhető el. Ezen keresztül kezdeményezi a leendő partner (például az Alma Kft.), hogy a webáruház üzemeltetőjének (például Körte Kft.) partnere legyen. Az űrlap elküldésével egy regisztrációs kérelem jön létre.

A kérelmet a rendszer automatikusan továbbítja egy meghatározott e-mail címre, amelyet az adminisztrációs felületen, a Vezérlőpult / Központi adatok fülön lehet beállítani. A megadott e-mail címre a rendszer kiküldi a partner által megadott adatokat, és az ügyfél itt tud döntést hozni a jóváhagyásról.

Amint a partnerintézményt (Alma Kft.) **az ügyfél (Körte Kft.) létrehozza az ERP-ben, a következő szinkronizáció alkalmával a rendszer átveszi az adatokat, és a partner bekerül a webáruház rendszerbe. Ezzel egy időben egy kapcsolódó partner felhasználó (például: marketing@alma.kft) is bekerül, jellemzően telefonszámmal és e-mail címmel.

A felhasználó a B2B Intézmények menüpont Partner / Felhasználók tabján, a Meghívók részben jelenik meg. Itt az adminisztrátor (Körte Kft.) egy meghívó ikonnal tud meghívót küldeni a partner felhasználónak. A meghívó egyedileg generált linket tartalmaz, amivel a felhasználó véglegesítheti a regisztrációját. A meghívó akár többször is kiküldhető. A felhasználó regisztrációja után kikerül a Meghívók közül, és megjelenik a Felhasználók listában.

Új felhasználót manuálisan is meg lehet hívni: az adminisztrátor a Partner / Felhasználók tabon található Új meghívó gombra kattintva kezdeményezhet új meghívást. Ebben az esetben is meg kell adni az e-mail címet, és a meghívó ikon segítségével kiküldhető a regisztrációs link. Amint a meghívott kitölti az adatlapot, bekerül a Felhasználók alá.

A partner első (ERP-ből érkező) felhasználója automatikusan master jogosultságot kap, minden további felhasználó pedig slave lesz. A slave felhasználók jogosultságait az adminisztrátor a Felhasználók menüpontban található adatlapjuk Jogosultságok tabján tudja beállítani. Ezek a jogosultságok megegyeznek a felhasználói felületen elérhető opciókkal, és a következők lehetnek:

  • Leadhat rendelést
  • Hozzáférhet a számlákhoz
  • Hozzáférhet a rendelésekhez
  • Megtekintheti a hitelkeretet
  • Fogadhatja a kiküldött üzeneteket
  • Módosíthatja a szállítási címet
  • Kiválaszthatja a fizetési módot

A felhasználói felületen az Intézmény adatok fül alatt a master felhasználó átlátja az összes kapcsolódó felhasználót, és itt jogosultságokat is állíthat be számukra. Ugyanitt új felhasználót is meghívhat, hasonló módon, mint az admin: a meghívó elfogadása után az új felhasználó bekerül a rendszerbe.

Amennyiben egy felhasználónak már létezik magánszemélyként (B2C) regisztrációja, de kap egy B2B meghívót, akkor regisztrációja B2B felhasználóvá alakul. Ebben az esetben nem kell újra megadnia minden adatot – elég csak a jelszót megadnia a belépéshez.