Ugrás a fő tartalomhoz

Fizetési módok

A fizetési módokat a webáruház adminisztrációs felületén a Rendelések / Rendelési beállítások / Fizetési módok listája menüpontra kattintva tudjuk konfigurálni. A fizetési módok az ERP-rendszerből érkeznek.

Fontos, hogy a fizetési módok konfigurálását mindig meg kell előznie a devizák beállításának!

Fizetési módok listája

Ahogy a rendszerben megszokhattuk, a menüpontra kattintva táblázatban jelennek meg a rendszerben megtalálható fizetési módok, amelyben látható a fizetési mód neve nyelvfüggő módon, külső azonosítója, belső azonosítója, vagyis tokenje, és típusa. Láthatjuk, hogy nem lehet fizetési módot törölni, vagy újat hozzáadni, hanem a rendszerben lévőkből típusokból kell kiválasztanunk, hogy melyikeket szeretnénk használni. A típus azért nagyon fontos, mert ez dönti el, hogy a felhasználó pontosan milyen fizetési folyamatra érkezik majd. Ezen típusok a következők:

  • Big Fish Payment Gateway (bigfish): A Logishop rendszere integrálódott a BigFish rendszerével, amelyhez számos magyar, illetve nemzetközi fizetési szolgáltató csatlakozott, többek között a K&H és a Raiffeisen.
  • Bankkártyás fizetés átvételkor (bankcard_on_delivery)
  • Készpénzes fizetés átvételkor (cash_on_delivery)
  • OTP SimplePay (otpsimple): Az OTP SimplePay szolgáltatóval is kapcsolatban áll a rendszer, így azon fizetési módot is tudják használni ügyfeleink.

Az egyes fizetési módok a Műveletek / Szerkesztés gombra kattintással szerkeszthetőek.

Fizetési módok szerkesztése

A ceruza ikonra kattintva megnyitjuk a fizetési mód szerkesztési adatlapját. Itt adhatunk tetszőleges nevet a fizetési módnak a rendszerben lévő összes nyelven, valamint megváltoztathatjuk a tokent, vagyis a belső azonosítót. Megváltoztathatjuk a fizetési mód típusát a fentiek felsoroltak közül, illetve itt kell kiválasztanunk, hogy az adott fizetési mód melyik szegmenst szolgálja ki:

  • B2C
  • B2B
  • B2C és B2B

Amennyiben az érték “Válassz szegmens”-en marad, úgy a fizetési mód nem lesz elérhető a rendszerben.

A felület jobb oldalán ki kell választanunk, hogy az adott fizetési mód milyen devizákat fogad el, tehát hogy milyen pénznem kiválasztása esetén jelenik meg a rendelési folyamatban. Ahogy korábban is írtuk, a fizetési módok beállítása előtt be kell állítani a devizákat. Amennyiben itt nincs deviza kiválasztva, úgy a fizetési mód nem fog megjelenni a felületen.

Fontos, hogy legyünk tisztában, hogy egyes fizetési szolgáltatók milyen devizákat fogadnak el. Például elképzelhető, hogy a SimplePay nem fogad be rendeléseket ausztrál dollárban, így ilyenkor célszerű csak azon devizákat beállítani, amelyekkel tud dolgozni az adott fizetési szolgáltató.

Azt, hogy az egyes fizetési módok milyen szállítási módoknál érhetőek el, a szállítási módok felületen konfigurálhatóak.

Szállítási mód törlése

A fizetési módok nem törölhetőek, csak elrejthetőek.

Fizetési mód integrációk

Ahogy fentebb is írtuk, a rendszer a SimplePay és a Big Fish Payment Gateway szolgáltatókkal került alapértelmezetten integrálásra. Amennyiben ezen fizetési szolgáltatók közül valamelyiket használni kívánjuk, vegyük fel a kapcsolatot a szolgáltatóval, majd a fejlesztői csapattal, hogy aktiválják nekünk az integrációt.

Miért nem jelenik meg a fizetési mód a felületen?

Felmerülhet a kérdés, hogy miért nem látjuk a fizetési módot a rendelési folyamat során. Ennek számos oka lehet:

  1. Nem rendeltünk devizát az adott fizetési módhoz. Ha nincs deviza rendelve a fizetési módhoz, nem fog megjelenni a felületen.
  2. Nincs szegmens beállítva és ERP-ből sem értkezik alapértelmezett fizetési mód az adott intézményhez, vagy nem a kiválasztott szegmens nézi a webáruházat. Ha B2C szegmenst választunk ki, akkor a bejelentkezett B2B felhasználó nem fogja látni az adott fizetési módot a rendelési folyamatban.
  3. Nem rendeltük hozzá az kiválasztott szállítási módhoz a fizetési módot. Elképzelhető, hogy a vásárló GLS Házhozszállítást választott, de ahhoz nem rendeltük hozzá a kívánt fizetési módot, így az nem jelenik meg a felületen.