Ugrás a fő tartalomhoz

Variánsok létrehozása és szerkesztése

A variánsokról általánosan

A variánsok a webáruház azon elemei, amelyek a vásárló kosarába kerülnek a termékekkel ellentétben, amelyek csak “esernyő elemei” a variánsoknak. Ez azt jelenti, hogy a termékek alá kerülnek a variánsok, amelyek rendelkeznek készlettel, árral, variánsszintű és variánsképző tulajdonságokkal, és végül megvásárolhatóak. Míg a variánsszintű tulajdonság a variáns saját tulajdonsága, a variánsképző tulajdonság olyan variáns szintű tulajdonság, amely mentén megkülönböztetjük a termékek alá tartozó variánsokat.

A variánsok listázása

A variánsok két helyről érhetőek el. Az egyik módja az adott variánshoz tartozó termék szerkesztési adatlapjáról, azon belül is a Variánsok tabról való listázás. Itt felsorolásra kerül az adott termék alá tartozó összes variáns. A variánsok Logigrid táblázatban kerülnek megjelenítésre, amelyben látható a variáns külső azonosítója, variáns neve nyelvfüggő módon, tehát az összes beállított nyelven, a variáns státusza, és hogy alapértelmezett variáns-e. A Logigridben elérhető 'Műveletek' oszlopban különböző tevékenységek, mint a variáns szerkesztése vagy törlése végezhetőek el, illetve a variáns alapértelmezetté tétele. Az alapértelmezett variáns nem törölhető, csak szerkeszthető.

A variánsok másik elérési útvonala a termékekhez hasonlóan Termékek / Termékvariánsok menüpontból érhető el. Ekkor megjelennek a webáruház variánsai táblázatba, vagyis Logigridbe rendezve a fentebb leírt módon, tehát a variáns külső azonosítója, variáns neve nyelvfüggő módon, a variáns státusza, és hogy alapértelmezett variáns-e. A műveletek oszlop is ugyanazon módon történik, mint a fenti módon.

A táblázat oszlopai szűrhetőek a szűrő megnyitásával, illetve a táblázatban lehet keresni a Kereső segítségével.

Variánsok létrehozása

Adatok tab

A variánsok kizárólag a Termék szerkesztési adatlapon található Variánsok tabon hozhatóak létre a “Variáns létrehozása” gomb segítségével. Ekkor megérkezünk a Variáns létrehozása tabra. Ez szintén nyelvfüggő oldal, tehát dönthetünk, hogy melyik - a webáruházban elérhető - nyelven szeretnénk megadni a nyelvfüggő elemeket. Minden nyelvnél figyelmeztetések és tooltippek tájékoztatnak minket arról, hogy a kötelező adatokat megadtuk-e. Itt választhatunk, hogy a Termék nevét kiegészítsük a variáns nevével, vagy teljesen felülírjuk azt. Itt kell kitöltenünk a kötelező adatokat, amelyek a variáns neve és a variáns SKU-ja, vagyis cikkszáma. A külső azonosító az ERP-rendszerből érkezik.

Kitölthető a variáns rövid leírása és formázható hosszú leírása. Amennyiben ezek nincsenek kitöltve, megöröklik a termék ezen tulajdonságait a variánsok. Itt kell megadnunk a variáns alap URL-jét, tehát amelyről elérhető a variáns. Fontos, hogy a variánsnak ezen kívül több URL-je is lehet, amelyről bővebben az Elérhető URL-ek fejezetben olvashatunk. A Variáns tulajdonságok szakaszban adhatjuk meg a Termékek / Tulajdonságok tabon beállított variánsképző tulajdonságok értékeit. A mértékegység az adott paraméter szerkesztő felületén szerkeszthető, a szűrhetőség és a kötelezőség pedig a Termékek / Tulajdonságok tabon. Lehetőségünk van képeket és pdf formátumú dokumentumokat csatolni - ezek a médiatár segítségével kerülnek hozzáadásra -, valamint YouTube videó linkjeit is hozzáadhatjuk a variánsokhoz. Amennyiben ezek nem kerülnek kitöltésre, a terméktől örökli ezt meg a variáns. Ezen a felületen beállíthatjuk a variánst státuszát is, amely lehet "Inaktív" (alapértelmezett állapot, nem jelenik meg a felhasználói felületen), "Aktív" (megjelenik a felhasználói felületen), vagy "Rejtett" (csak közvetlen URL megadásával érhető el). Egy variáns csak akkor lehet aktív, ha a hozzá tartozó termék is aktív. Ezen a felületen meg tudjuk adni a variáns Felhasználói csoport árait, tehát a B2C nettó és B2B nettó árat, vagyis amelyet az általános vásárlók, valamint a regisztrált partnerek látnak. Fontos, hogy a regisztrált B2B partnerek ettől eltérő árat is láthatnak, amennyiben az ERP-rendszerben saját árat rendelt hozzájuk az adminisztrátor. Itt van lehetőségünk szintén B2C és B2B szinten Sávos árakat is megadni. Itt tudjuk kiválasztani, hogy a variánsra milyen mértékű ÁFA-kulcs vonatkozik, illetve a Raktárak felületen felvett raktárakhoz rendelhetünk készletet az adott variánsból, azonban ezt az ERP biztosítja, így az admin felületen nem szoktunk kitölteni készletet. Végül az Előrendelhető checkbox segítségével beállítható, hogy nullás készlet esetén is megrendelhető legyen-e a variáns.

A mentés gombra kattintva ezután megjelennek a "SEO", “Elérhető URL-ek”, “Ártörténet” és "Akciók" fülek, ahol további beállítások végezhetőek el.

SEO tab

A SEO tabon a SEO és Opengraph címek alatt módosíthatjuk, hogy milyen információk jelenjenek meg a Google és Facebook felületein az adott entitásról.

Ha ezeket a mezőket üresen hagyjuk, akkor a Title mezőkben az entitás Neve, míg a Description mezőkben az entitás Rövid leírása jelenik meg. A keywords és og:type mezők már nincsenek használatban a Google és Meta által. Az og:image mezőben pedig az entitás képe jelenik meg.

Elérhető URL-ek tab

A "Elérhető URL-ek" fülön láthatjuk a variáns összes URL-jét. Itt azért jelenik meg több URL, mert minden alkalommal, amikor a variáns egy listába kerül, új elérési útvonalat kap. Ezen a felületen Logigridbe sorolva látjuk ezen URL-eket, és hogy melyik az alapértelmezett közülük. A Műveletek oszlopban kiválaszthatunk egy új alapértelmezett URL-t, amely a variáns canonical URL-jeként fog szolgálni. Amikor egy canonical URL-t választunk ki egy variánsnak, az adott URL-t jelöljük meg mint a variáns hivatalos webcímét a keresőmotorok számára. Ez segít megelőzni a tartalom duplikációjából eredő SEO problémákat, mivel a canonical URL jelzi a keresőmotoroknak, hogy melyik URL-t tekintsék az eredeti, hiteles forrásnak. Így, ha több hasonló vagy azonos tartalmú oldal található a webáruházban, a canonical URL használatával pontosan megadható, melyik oldalra koncentráljon a keresőmotor értékelésekor. Ez növeli a webáruház online láthatóságát és javítja a keresőmotorokban való rangsorolását, mivel elkerüli a tartalom duplikációjából adódó leértékelődést.

Ártörténet tab

Az Ártörténet fülön nyomon követhetjük a variáns árváltozásait, vagyis azt, hogy egy adott időpontban mennyi volt a B2C bruttó ára. Az árváltozásokat jellemzően akciók vagy manuális felülírások befolyásolják, így ez az eszköz segít az árstratégia átlátható kezelésében.

Ez a funkció különösen hasznos a GVH szabályok szerinti akciózás szempontjából is, hiszen lehetővé teszi a korábbi árak visszakövetését, biztosítva a szabályos árképzést és kedvezmények kommunikációját.

Akciók tab

Az "Akciók" fülön megtekinthetjük egy táblázatban, hogy az adott variáns mely akciókban vesz részt, beleértve az akciók nevét, típusát, érvényességét és státuszát. Az egyes akciók mellett elhelyezett "ceruza" ikonra kattintva közvetlenül az akció szerkesztési felületére navigálhatunk.

Variánsok szerkesztése

Az egyes variánsok szerkesztése a listákban található Műveletek oszlop alatti szerkesztés gombbal érhető el. Ekkor megjelenik a variáns szerkesztési adatlapja, amely a létrehozási adatlapon ismertetett módon szerkeszthető.

Variánsok törlése

Az egyes variánsok törlése a listákban található Műveletek oszlop alatti törlés gombbal érhető el. Ekkor megjelenik egy megerősítő modal, amelyben megerősíthető a törlés. A termékek csak egyesével törölhetőek.

Alapértelmezett variáns

Mivel a rendszerben a termékek nem egyedi entitások, hanem “esernyő elemek” - vagyis amelyek összekötik a variánsokat - a felületen az alapértelmezett variánssal tudjuk jelölni a termékeket. Az alapértelmezett variáns tehát a “fő variáns”, amely a teljes terméket jelöli, és van saját URL-je, ára és készlete. Ez különösen fontos lehet olyan akciók vagy listák esetében, ahol nem variánst, hanem terméket kell választanunk. Ilyenkor az adott terméket az alapértelmezett variáns segítségével jelöljük.