Ugrás a fő tartalomhoz

Analítika

Mit jelent az analitika a webáruházban?

A rendszer lehetőséget biztosít egyes követőkódok beillesztésére, amelyek segítségével pontosabb képet kaphatunk a webshop teljesítményéről és annak látogatóiról. Ezek hasznosak lehetnek különböző marketing tevékenységekhez, például hirdetések indításához vagy kommunikációs stratégia kialakításához. Az Analitika beállítások a Vezérlőpult / Analitika menüpontra kattintva érhetőek el.

Beilleszthető kódok listája

A rendszerbe beilleszthető kódokra készült felületek Logigridben jelennek meg. A táblázat a következőket tartalmazza: Követőkód neve, Használatban van (Igen/Nem), Műveletek (szerkesztés). A lista a következő elemeket tartalmazza:

  • Google Tag Manager
  • Google Analytics (Universal Analytics) címke
  • Google Analytics 4 címke
  • Google Ads Remarketing Tag
  • Google Ads Konverziókövetési címke
  • Google Search Console HTML-címke
  • Facebook Pixel
  • Pinterest Pixel
  • LinkedIn Insight Tag
  • TikTok Pixel

Analitika beállítások szerkesztése

Az egyes beillesztő felületek az egyes listaelemek mellett található ceruza ikonnal szerkeszthetőek. A gombra kattintva megjelenik az adott kód beillesztése felület. A rendszerbe beillesztendő kód előre kitöltve jelenik meg, nekünk kizárólag magát a követőkódot vagy címkét kell megadnunk. A rendszer figyelmeztet arra, hogy amennyiben az egyes kódokat beillesztjük az admin felületen, azokat ne illesszük be mégegyszer a Google Tag Managerbe, mert hibás adatátadásokat eredményezhetnek.

Az általunk beírt követőkódot vagy címkét a rendszer elhelyezi a saját kód állományában a megfelelő tagek közé. A kódok beírása után a Mentés gombbal menthetünk, vagy a Mégse gombbal léphetünk vissza. A rendszer ellenőrzi, hogy az adott mezőbe megfelelő formátumú tartalom került-e.

Megfelelő formátumok követőkódonként:

  • A Google Tag Manager-hez tartozó címke. A kötelező formátum: GTM-XXXXXX
  • A Universal Analyticshez tartozó címke. Kötelező formátum: UA-XXXXX-Y
  • A Google Analytics 4-hoz tartozó címke. Kötelező formátum: G-XXXXXXX
  • A Google Ads-hez tartozó remarketing címke. Kötelező formátum: AW-123456789
  • A Google Ads-hez tartozó konverziós címke. Kötelező formátum: AW-10833961247/A3MdCNrFmKYDEJ_ChK4o
  • A Google Search Console-hoz szükséges megerősítő HTML címke
  • A Facebook Pixelhez tartozó címke. A kötelező formátum: 123456789123456
  • A Pinterest Pixelhez tartozó címke. A kötelező formátum: 1234567891234
  • A LinkedIn Insight Tag-hez tartozó címke. A kötelező formátum: 123456
  • A TikTok Pixelhez tartozó címke. A kötelező formátum: A12B3CDE45F6GHIJ78JK

beallitasok-3