Ármegjelenítés
Árak kijelzése B2B és B2C esetén
A Vezérlőpult / Árbeállítások / Ár megjelenítési beállítások felületen állíthatjuk be, hogy mely árakat jelenítse meg a webáruház B2B, illetve B2C felhasználóknak. Az alábbi értékek közül választhatunk dropdown segítségével:
B2B:
- Nettó
- Nettó és bruttó
B2C:
- Bruttó
- Nettó és bruttó
A Mentés gombbal menthetjük a felületet.
Akciós árak megjelenítése
Az adminisztrátori felületen található Vezérlőpult / Árbeállítások / Akciós árak megjelenítése felületen dönthetünk, hogy szeretnénk-e alkalmazni a webáruház automatizált akciós ármegjelenítő funkcióját, vagy sem. Ezen a felületen Aktív/Inaktív kapcsolóval dönthetünk a funkció bekapcsolásáról, illetve itt olvashatjuk el, hogy mit csinál a funkció.
A funkció célja, hogy a GVH által közzétett szabályozásoknak eleget tegyen akciózásokat és árváltozásokat érintően. A törvényről szóló egyszerű összefoglaló az alábbi linken olvasható.
Fontos, hogy az alábbi ármegjelenítési szabályok kizárólag “időszakos”, vagyis az admin felületen feltüntetett Általános és Egyedi akciók esetében érvényesek. Különlegesebb kedvezmények, mint például Upsell kedvezmény esetében nem érvényesek. Az is fontos, hogy a funkció B2C webshopokra érvényes.
A fenti szabályozások értelmében a variáns “eredeti árát”, tehát amelyből a kedvezmény vonódik - hívható “áthúzott árnak is” - az alábbi módon határozza meg a rendszer a rendszerben található ártörténetet használva:
Így dönti el a rendszer, hogy mely árakat kell megjelenítenie
Ha akciózós árcsökkentés van (ez lesz X ár), akkor megnézzük, hogy az előző ár (X-1) és az azt megelőző ár (X-2) csökkenő tendenciát mutatnak-e, vagy folyamatosat. Vagyis X-1 kisebb vagy egyenlő mint X-2. Ezzel ellenőrizzük, hogy folyamatos akciózás van-e.
-
Ha nem, akkor megkeressük az elmúlt 30 nap legalacsonyabb árát. Ez lesz az “áthúzott ár”.
-
Ha igen, akkor ismét megnézzük, hogy X-2 és X-3 között mi a kapcsolat. Ha X-3 nagyobb vagy egyenlő mint X-2, akkor addig ismételjük ezt meg, amíg nem találunk olyan árat (X-Y), amelynél az előző ár alacsonyabb. Ez lesz X-Y.
-
Amennyiben ez 30 napnál nagyobb intervallumot foglal magában, akkor az X-Y lesz a folyamatos akciózásunk kiinduló ára. Ez lesz az “áthúzott ár.”
-
Amennyiben az árfordulás 30 napon belülre esik, akkor meg kell keresni a folyamatos akciózáson kivüli 30 napon belüli legalacsonyabb árat, és ez az ár lesz az “áthúzott ár”.
-

Fontos, hogy az “áthúzott ár” szabály akkor is érvényes, ha nem akciózás hatására lett magasabb vagy alacsonyabb a termék ára, hanem esetleg megváltozik az alapár.
Fontos kitétel az is, hogy ez nem a variáns alapárát változtatja meg, kizárólag megjelenítésbeli beállítás, így a variáns alapára változatlan marad, míg a felületen az “áthúzott ár” lesz megjelenítve.
Ártörténet megtekintése
Az adminisztrátori felületi variáns adatlapon megtekinthetjük az adott variáns korábbi árait az Ártörténet tabon. Itt láthatjuk a variáns ártörténetét Logigridben, amely a következő oszlopokat tartalmazza: Ár és Dátum.