Ugrás a fő tartalomhoz

Lista rendezési logika

Mi az a lista rendezési logika, és miért hasznos?

A listák és találati listák hatékony rendezése elengedhetetlen a felhasználói élmény javításához és annak biztosításához, hogy a legrelevánsabb termékek kerüljenek előtérbe. Ezáltal a látogatók könnyebben megtalálhatják, amit keresnek, ami növelheti a konverziós arányokat és a vásárlói elégedettséget. Ezzel a funkcióval beállíthatjuk, hogy az egyes listákon és találati listákon milyen keresési paraméterek alapján rangsoroljuk az elemeket, így biztosítva, hogy bizonyos termékek előrébb kerüljenek a többinél. Egész egyszerűen beállíthatjuk például, hogy az Akciós termékek előrébb kerüljenek a listában, de azt is, hogy ha egy termék Új, akkor az előrébb jelenjen meg a listában a többinél.

Lista rendezési logika beállítása

A funkció a Vezérlőpult/Marketing eszközök/Lista rendezési logika menüpontra kattintással érhető el.

A menüpontra kattintva megjelenik a szerkesztési felület, ahol két oszlopot láthatunk. A jobb oldali oszlopban találhatóak azon paraméterek, amelyek sorrendjét hozzáadhatjuk a rendezési logikához. Ezeket a paramétereket checkbox segítségével helyezhetjük át a bal oldali oszlopba. Csak azok a keresési paraméterek kerülnek ténylegesen sorrendezésre, amelyeket a bal oldali oszlopba helyezünk és drag-and-drop módszerrel rendezünk. A keresési paraméterek sorrendjét a drag-and-drop módszerrel állíthatjuk be, amely meghatározza azok kiértékelési sorrendjét a rendszerben.

A keresési paraméterek értékeinek megadásával tudjuk szabályozni, hogy mely termékek jelenjenek meg először a találati listában. Ezek közé tartozik az akciós termékek, készletszint, termék értékelései, a legtöbbet vásárolt termékek, a készleten lévő variánsok száma, a hozzáadás dátuma, és a kiemelt márkák. Ezen paramétereket a következőképpen állíthatjuk be:

  • Akciós: a variáns valamelyik éppen aktív időszakos akcióban szerepel, tehát akciós ár szerepel a variáns áránál.
  • Készletszint: az adott variáns mekkora készlettel rendelkezik.
    • Csökkenő: elől a több készlettel rendelkező termékek
    • Növekvő: elől a kevesebb készlettel rendelkező termékek
  • Értékelések összpontszáma: az adott termék vagy variáns értékeléseinek összpontszáma
    • Csökkenő: elől a magas pontszámot kapó termékek
    • Növekvő: elől az alacsony pontszámot kapó termékek
  • Legtöbbet vásárolt: az adott variáns hányszor került lezárt rendelésbe
    • Csökkenő: elől a legtöbbet bekerült termék
    • Növekvő: elől a legkevesebbet bekerült termék
  • Elérhető készleten lévő variáns változatok száma: az adott termék vagy variáns hányféle variánssal rendelkezik
    • Csökkenő: elől a legtöbb variánssal rendelkező
    • Növekvő: elől a legkevesebb variánssal rendelkező
  • Hozzáadás dátuma: az adott termék mikor került hozzáadásra a rendszerbe (nem az aktiválás, hanem a hozzáadás dátuma számít)
    • Csökkenő: elől a legújabb termékek
    • Növekvő: elől a legrégebbi termékek
  • Kiemelt márka: választhatunk egy márkát, amely mindig kiemelten jelenik meg a találatok között
    • Márka

A nem találati lista oldalakon a rendszer ezen szempontokat veszi figyelembe az “Alapértelmezett” sorrendezésnél. Találati lista és gyorstalálati lista esetén a rendszer az adott kereső kifejezés kiértékelése során először a belső keresési logika első szempontján nézi végig a fenti kiértékelési sorrendet, majd a másodikon, a harmadikon és így tovább.

Az adatlap a Mentés gombbal menthető, és a Mégse gombbal tölthető újra mentés nélkül.

marketing-6